کوپلینگ فلزی و ویژگی های آن

کوپلینگ فلزی و ویژگی های آن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 20 مرداد 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه |

کوپلینگ فلزی اتصال دهنده مکانیکی است که به منظور انتقال نیروی چرخشی میان شفت‌  ها استفاده می‌ شود. با استفاده از کوپلینگ فلزی می‌ توان دو شفت یا دو محور را به یکدیگر متصل نمود. کوپلینگ فلزی دارای مقاومت بالایی بوده و اتصال محکمی را میان محور ها ایجاد می‌ کند. این نوع کوپلینگ‌ ها قابلیت تحمل بار های بالایی را در محور ها دارند و همچنین در صنایع مختلف کاربرد دارند.

ساختار کوپلینگ فلزی

 کوپلینگ‌ های فلزی از مواد فلزی مثل آلومینیوم، فولاد و برنج ساخته می‌ شوند و از دو بخش ساخته شده‌ اند. دو شفت یا دو محوری یکی از بخش‌ های کوپلینگ فلزی هستند که به یکدیگر اتصال یافته و نیروی چرخشی را انتقال می‌ دهند. بخش دیگر بخش اتصال است که از فلز معمولا ساخته می‌ شود و طوری طراحی شده که بتوانند نیروی چرخشی را انتقال دهند.

کوپلینگ فلزی

شرکت کیهان افزار زاگرس، فروش کوپلینگ فلزی همچون کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ فلنجی را ارائه می‌ کند. برای خرید کوپلینگ فلزی از طریق این مجموعه می‌ توانید ثبت سفارش خود را به صورت غیر حضوری انجام دهید.

ویژگی‌ های کوپلینگ فلزی 

کوپلینگ فلزی همچون کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ فلنجی دارای ویژگی‌ های بسیار خوبی است که موجب شده از آن برای کاربرد های متنوع استفاده شود که در ادامه به آن می‌ پردازیم.

  • مقاومت بالا

 کوپلینگ‌ های فلزی مقاومت بالایی در مقابل بار های مکانیکی و حرارتی در محور ها دارند و زمانی که استحکام از موارد مهم در انتقال نیرو باشد از این نوع کوپلینگ‌ ها برای محور های هم راستا استفاده می‌ شود

  • استحکام بالا

این کوپلینگ انتقال نیروی موثر و محکمی است و می‌ تواند نیروی چرخشی را به صورت بسیار عالی انتقال دهند که نیاز به انتقال با ساختار قوی داریم و از کوپلینگ فلزی استفاده می‌ شود.

  • دوام و عمر بالا

 کوپلینگ فلزی ها دارای عمر طولانی‌ تر نسبت به سایر کوپلینگ‌ ها هستند و در مقایسه با کوپلینگ‌های لاستیکی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار می‌ باشند.

  • قابلیت تحمل دما های بالا

کوپلینگ فلزی قادر به تحمل دما های بالا بوده و در شرایط دمایی مختلف می‌ تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد به همین منظور در شرایط متنوع می‌ توان از این نوع کوپلینگ ها استفاده کرد.

کاربرد کوپلینگ فلزی

 کوپلینگ فلزی دسته‌ بندی از کوپلینگ‌ ها را تشکیل می‌دهد که در صنایع مختلف از آن می‌ توان بهره برد. در بخش صنعت خودروسازی برای اتصال موتور به گیربکس و انتقال نیروی چرخشی از کوپلینگ فلزی می‌ توان بهره برد. در بخش ماشین آلات صنعتی برای انتقال نیروی چرخشی میان موتور ها و سایر تجهیزات از کوپلینگ فلزی استفاده می‌ شود. برای پمپ‌ ها و کمپرسور برای افزایش کارایی و انتقال نیرو از کوپلینگ فلزی می‌ توان بهره برد. در سیستم‌ های انتقال قدرت نیز کوپلینگ فلزی کاربرد بسیار بالایی در انتقال قدرت و اتصال اجزای مختلف دارد.

کوپلینگ فلزی

انواع کوپلینگ فلزی 

کوپلینگ‌ های فلزی استفاده زیادی در صنعت دارند و به همین دلیل در انواع مختلفی مانند کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ فلنجی طراحی و تولید می‌ شوند که در ادامه می‌ خواهیم به انواع کوپلینگ فلزی اشاره کنیم

  • کوپلینگ‌ های سرو

کوپلینگ سرو از انواع دسته‌ بندی کوپلینگ فلزی است که طوری طراحی شده که انعطاف پذیری ندارد و در شرایط ثابت می‌ تواند انتقال نیروی چرخشی را با قدرت بالا انجام دهد

  • کوپلینگ انعطاف پذیر

 یکی از انواع کوپلینگ‌ ها را کوپلینگ انعطاف پذیر تشکیل می‌دهد که طوری طراحی شده تا بتواند در مقابل انحرافات و تغییرات موقعیت شفت ‌ها بتواند انعطاف پذیری تا حدودی داشته باشد.

  • کوپلینگ دنده ‌ای

 این نوع از کوپلینگ فلزی از دنده ‌ها برای انتقال نیرو استفاده می ‌کند. در کاربرد های خاصی می ‌توان از کوپلینگ دنده ‌ای استفاده کرد.

شرکت کیهان افزار زاگرس یکی از مجموعه‌ های معتبر عرضه کننده کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ فلنجی می ‌باشد. این مجموعه تنوع بالایی از کوپلینگ ‌ها را ارائه می ‌کند برای خرید کوپلینگ فلزی و کوپلینگ لاستیکی با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

کوپلینگ فلنجی چیست؟

 کوپلینگ فلنجی یکی از انواع کوپلینگ ‌های فلزی است که از دو فلنج یا صفحه دایره ‌ای شکل تشکیل شده است که به شفت‌ ها متصل می‌ شود. این فلنج ‌ها به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر متصل می ‌شوند. کوپلینگ ‌های فلزی نصب و اتصال بسیار ساده‌ ای دارند. همچنین می ‌توان آنها را به راحتی از هم جداسازی کرد. کوپلینگ ‌های فلزی برای انتقال بار های زیاد مناسب هستند. کوپلینگ ‌های فلزی به خوبی ارتعاشات و ضربات را به خود جذب می ‌کنند. این کوپلینگ ‌ها طوری طراحی شده اند تا در شرایط سخت بتوان به راحتی از آنها استفاده کرد. تنوع طراحی در ساخت کوپلینگ فلنجی بسیار زیاد است و متناسب با نیازهای مختلف این کوپلینگ ‌ها طراحی شده اند.

کوپلینگ زنجیری چیست؟

این نوع کوپلینگ فلزی با طراحی خاص ساخته شده است. کوپلینگ زنجیری از دو شفت یا دو محور و زنجیر و چرخ دنده ساخته شده است. زنجیر ها بر روی چرخ دنده‌ ها قرار گرفته و می ‌تواند انتقال نیرو را از شفتی به شفت دیگر انجام دهد. انتقال نیروی چرخشی به وسیله کوپلینگ زنجیری بسیار موثر بوده و این کوپلینگ می ‌تواند توان بالایی را در مقابل انتقال بار های سنگین داشته باشد. در استفاده از کوپلینگ ها نیاز است که به صورت منظم کوپلینگ فلزی را بررسی کنید تا از وجود آسیب عدم وجود آسیب مطمئن شوید. همچنین در زمانی که کاهش کارایی کوپلینگ‌ ها را مشاهده کردید یا آسیب را در کوپلینگ فلزی دیدید، می‌ توانید نسبت به تعویض به موقع اقدام کنید.

خرید کوپلینگ فلزی با کیفیت بالا

برای خرید کوپلینگ فلزی باید کیفیت آن را مد نظر قرار دهید زیرا از چنین قطعاتی در صنایع استفاده زیادی می ‌شود و در صورتی که کوپلینگ فلزی دارای کیفیت پایینی داشته باشد، در زمان استفاده مکرر به سرعت آسیب خواهد دید و به همین دلیل یکی از مهم ‌ترین فاکتور ها در خرید قطعات اتوماسیون صنعتی به ویژه کوپلینگ فلزی ، کیفیت و مقاومت بالای این کوپلینگ‌ ها می ‌باشد. کوپلینگ‌ های فلزی کوپلینگ ‌هایی هستند که برای انتقال قدرت بالا استفاده می ‌شوند. این کوپلینگ ‌ها برخلاف کوپلینگ لاستیکی سخت و غیر قابل انعطاف هستند. برای خرید کوبلینگ فلزی با کیفیت بسیار بالا از طریق شرکت کیهان افزار زاگرس می ‌توانید نمونه‌ هایی از با کیفیت‌ ترین کوپلینگ ‌ها را تهیه کنید. این مجموعه مناسب ‌ترین قیمت ‌ها را برای عرضه محصولاتش در نظر گرفته است.

کوپلینگ فلزی

فروش کوپلینگ فلزی به صورت غیر حضوری

 امروزه فروش ‌های غیرحضوری بسیار گسترده شده است و در بخش فروش قطعات اتوماسیون صنعتی نیز فروش غیرحضوری بسیار موثر واقع شده است. بدین ترتیب شرکت کیهان افزار زاگرس با راه ‌اندازی وب سایت رسمی خود انواع محصولاتش را به صورت غیر حضوری عرضه می ‌نماید. فروش کوپلینگ فلزی همچون کوپلینگ زنجیری و کوپلینگ فلنجی از طریق این مجموعه ارائه می‌ گردد. مجموعه ی کیهان افزار زاگرس از مراکز معتبری است که همواره در تلاش بوده تا محصولاتی با کیفیت بالا را به دست مشتریانش برساند. این مجموعه تنوع بالایی از کوپلینگ ها را در نظر گرفته است تا مشتریان بتوانند به راحتی نوع مناسبی از این کوپلینگ ها را تهیه کنند. در صورت نیاز به خرید کوپلینگ می توانید از طریق سایت این مجموعه انواع کوپلینگ فلزی و کوپلینگ لاستیکی مورد نیاز را به آسانی تهیه کنید. در این مجموعه کوپلینگ ها در برند های معتبر در نظر گرفته شده است و این کوپلینگ ها دارای دوام بسیار بالایی هستند.

 https://keyhan-tajhiz.com/

 

آخرین اخبار
خرید ترازوی دیجیتال فروش نایلون عریض با بهترین قیمت فروش مستقیم توربو شارژ جک s5 فروش اقساطی ایران خودرو با بهترین قیمت خرید لاستیک کومهو با بهترین کیفیت لوازم یدکی گریدر و انواع آن لاستیک نکسن و ویژگی های مهم آن کوپلینگ لاستیکی و مزایای آن فروش اقساطی کرمان خودرو و شرایط آن نایلون حبابدار و ویژگی های آن زغال لیمو و انواع آن شارژ کپسول آتش نشانی با مناسب ترین قیمت لوازم یدکی قطعات بسترن و انواع آن پرسلان بر و کاربرد آن بررسی ویژگی های ویدئو پروژکتور Owlenz کفش ایمنی چه موارد کاربردی دارد؟ فروش اقساطی سایپا و مزایای آن طرح توجیهی و تاثیر آن بر کسب و کار ها خرید لاستیک دانلوپ برای خودروهای پژو کوپلینگ فلزی و ویژگی های آن سرامیک بر و استفاده از آن نایلون استرچ چه مشخصات فنی و کاربردی دارد دستکش ایمنی و مزایای آن خرید اقساطی ایران خودرو خرید لوازم یدکی گریدر به صورت اینترنتی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و انواع آن تجهیزات ایمنی و انواع آن انواع خدمات زغال و انواع آن انواع خدمات و تجهیزات ساختمان فروش اقساطی خودرو و شرایط آن گردشگری و انواع آن پوشاک و انواع آن کمپرسور و انواع آن پوکه معدنی و انواع آن کاغذ دیواری و انواع آن نایلون شیرینگ و انواع آن نایلون حبابدار با کیفیت ماشین آلات راهسازی و انواع آن پوستر دیواری و انواع آن ویدئو پروژکتور و انواع آن ترازو و انواع آن باسکول و انواع آن لوازم یدکی بسترن و انواع آن لاستیک‌ و انواع آن
کمپرسورماشین آلات راهسازینایلون حبابدارپوکه معدنینایلون شیرینگکاغذ دیواریپوستر دیواریویدئو پروژکتورترازوباسکولپوشاکلوازم یدکی بسترنلاستیکتجهیزات ایمنیگردشگریتجهیزات آشپزخانه صنعتیفروش اقساطی خودروخدمات و تجهیزات ساختمانزغالخدمات